Спорт і бізнес не поза політикою: ІнтерХім про міжнародну комунікацію щодо війни в Україні
Важливе завдання для будь-якої країни у війні – регулярно нагадувати про себе світу у глобальному інформаційному полі. Як показує досвід Олімпіади, спорт – важлива платформа для такої взаємодії. І потенціал її ефективності разюче зростає, коли до справи долучаються не лише дипломати, спортсмени й діячі культури, але й відповідальний бізнес
Мир має ціну
Показовий кейс – акція Мир має ціну. Її під час Євро-2024 влаштували українські вболівальники за підтримки української фармацевтичної компанії ІнтерХім.
На трибунах стадіону в Штутгарті наші фани розгорнули 12-метровий банер із фото Назарія Грєнки Гринцевича та підписом "Мир має ціну". Зображення створене ШІ зі 182 світлин полеглих українських військових, які раніше належали до фанатських футбольних рухів.
Перформанс втілили навіть попри заборону УЄФА щодо всіх згадок, пов'язаних із війною. Проте голос України прозвучав – акція розійшлася соцмережами та найбільшими світовими ЗМІ: New York Times, The Guardian, Reuters, The Times тощо.
Одеський фармацевтичний виробник ІнтерХім, який профінансував ініціативу, допоміг голосу України і вдруге гучно пролунати на всю Європу завдяки футболу. Мова про інсталяцію трибуни зруйнованого стадіону Сонячний, яка двічі вразила поціновувачів спорту з усього світу: спершу в Мюнхені на Євро-2024, а згодом – на Олімпійських іграх.
Зруйнований Сонячний
У червні 2024 року колишній нападник збірної України та президент Української асоціації футболу Андрій Шевченко представив у Німеччині понівечені снарядами сидіння харківського стадіону, зведеного для Євро-2012.
Сонячний зазнав руйнувань від російських обстрілів у 2022 році. Загалом за час повномасштабного вторгнення в Україні зруйновано понад 500 спортивних споруд, зокрема 77 футбольних стадіонів.
Частину трибун Сонячного як нагадування світу про героїчну боротьбу України та злочини рф встановили на центральній площі Мюнхену під час Євро-2024. Саме тут відбувся перший матч української збірної в чемпіонаті.
Інсталяція містила VR 360 про стадіон й фотоматеріали, відзняті Костянтином та Владою Ліберовими, аудіодоріжки і текстовий контент трьома мовами.
Сидіння на зруйнованій трибуні стадіону Сонячний – частина інсталяції в Мюнхені з нагоди Євро-2024, профінансованої ІнтерХім
За місяць на Євро-2024 трибуну стадіону, зруйнованого російським обстрілом, відвідали десятки тисяч людей, зокрема президентка Бундестагу Бербель Бас. Про неї вийшли сотні публікацій у світових медіа — The New York Times, CNN, Sky News, Der Spiegel, The Guardian тощо.
Як згадують організатори, від погодження ідеї до її втілення пройшло менш ніж два тижні. Згодом інсталяція помандрувала на Олімпійські ігри, щоб знову виконати своє призначення – нагадати поціновувачам спорту з усього світу про відвагу українців, терор з боку рф й про те, що спорт не поза війною.
Не поза війною і бізнес
Міжнародна бізнесова спільнота – ще одна платформа, де українським голосам вдається звучати дедалі гучніше. Зокрема, в червні 2024 року почала діяльність Консультативна рада бізнесу (Business Advisory Council for Ukraine), яку створили представники провідних світових компаній та бізнес-асоціацій із США, Канади, Великої Британії, ЄС та інших країн, зацікавлених інвестувати в українську економіку.
Від України до постійного складу ради увійшло два представники, один з яких — генеральний директор ІнтерХім Анатолій Редер. Для фармацевтичної компанії це послідовне втілення стратегії щодо комунікації про виклики, які стоять перед країною.
Спершу фармвиробник був сфокусований на внутрішній агенді: підтримці співгромадян та заохоченні свідомого бізнесу до активної участі у благодійних ініціативах на підтримку війська.
За перші два роки повномасштабної війни ІнтерХім спрямував понад 250 млн грн на підтримку Сил оборони, зведення мобільних укриттів у прифронтових містах і допомогу постраждалим цивільним. Виробник підтримує численні благодійні ініціативи, є учасником державних програм Доступні ліки й Національний кешбек, а також багато років поспіль входить до переліку найбільших вітчизняних платників податків.
Проте згодом компанія відчула потенціал до захисту інтересів країни на міжнародному рівні. Участь у ділових конференціях на кшталт Rebuild Ukraine та Ukraine Recovery Conference переросла у креативні “футбольні” кейси й регулярну співпрацю у складі одного з підрозділів MDCP (Multi-agency Donor Coordination Platform for Ukraine).
Позитивний досвід ІнтерХім демонструє, що відповідальний бізнес – дієвий складник не лише внутрішньої, а й зовнішньої комунікації щодо потреб України.